گوگل

 شاید بسیاری از کاربران تنها وظیفه گوگل را نمایش سایت های جستجو شده و ارائه برخی از سرویس های جانبی بدانند اما در این موتور جستجو قابلیت های ویژه ای نیز قرار دارد. البته این ویژگی ها مثل برخی از موتور های جستجو پیشرفته نیستند که برای امور خاصی طراحی شده اند اما میتوان با چند ترفند ساده از آنها بهره گرفت.

ماشین حساب

1-شما میتوانید از گوگل به عنوان یک ماشین حساب استفاده کنید. کافی است عبارت مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد نمایید تا گوگل پاسخ آن را به شما نمایش دهد. پس از نمایش پاسخ گوگل یک ماشین حساب کلیدی را به نشان میدهد که موارد پیشرفته ای در آن قرار دارد. از این پس میتوانید به جای استفاده از برنامه های محاسبه گر بر روی گوشی و یا رایانه خود از این سرویس گوگل استفاده کنید.

مبدل واحد

2-گوگل هم چنین میتواند یک واحد را به واحد دیگر تبدیل نماید. برای انجام این کار کافی است عبارت X unit to unit را جستجو نمایید که حرف X نشانگر مقدار مورد نظر و unit اول و دوم برای مشخص کردن واحد مبداء و مقصد میباشد. برای مثال وقتی عبارت degrees f to c  را تایپ کنید گوگل برای شما تبدیل واحد را از سانتی گراد به فارنهایت انجام میدهد. همانند ماشین حساب مبدل واحد نیز پس از نمایش به صورت پیشرفته در خواهد آمد. 

 آدرس IP

3-به کمک گوگل میتوان IP کنونی یک کاربر را مشخص کرد. برای این کار لازم است تا عبارت what is my ip را در نوار جستجو تایپ نمایید و سپس IP شما به نمایش در خواهد آمد.

زمان

4-با تایپ کردن عبارت time زمان کنونی را برای یک محل خاص مشاهده نمایید. برای مثال برای نوشتن time paris زمان کنونی به وقت پاریس برای شما نمایش داده میشود. اگر فقط عبارت time را جستجو کنید گوگل محل شما را شناسایی خواهد کرد.

جدول فیلم ها



5-آیا دوست دارید به تماشای یک فیلم سینمایی بروید؟ گوگل در این راه نیز به شما کمک میکند و اطلاعات بسیار گوناگونی را در اختیارتان قرار میدهد. کافی است کد پستی خود را وارد کنید تا بقیه کارها را گوگل انجام دهد.




تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392 | 10:55 | نویسنده : سینا فتاحی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.